Community building

Waarom storytelling voor community building?

Vandaag leven en werken we in een social media society, waarin ‘community communicatie’ de plaats inneemt van traditionele advertising. Merken, bedrijven, overheden en organisaties zijn plots in staat om mensen actief te betrekken bij een verhaal dat het delen waard is. Storytelling wordt dan ook meer en meer ontdekt als effectief, kostenefficiënt en commercieel waardevol instrument om reputatie te bouwen, merkvoorkeur te creëren en een duurzame community van fans te laten groeien.

meertalige community app

Onze meertalige community app werkt internationaal, nationaal en lokaal.

 

Storytelling is persoonlijk

Community building is van nature gericht op het delen van verhalen. Community building is contact maken. Storytelling People brengt verbinding tot stand tussen het verhaal van de organisatie en de mensen die er een rol in spelen. Niet door te zenden, maar door te betrekken. Want kracht ontstaat niet opgelegd, kracht komt van binnenuit. Duurzame uitwisseling van verhalen tussen mensen schept een band op elk niveau. Verhalen zijn in staat mensen te laten zien en beleven wat anders niet zou doordringen. Verhalen verklaren corporate waarden, geven gezicht aan missie, visie en ambitie van een bedrijf. Verhalen verbinden mensen met elkaar, betrekken ze bij het bedrijf, inspireren, enthousiasmeren, maken mensen trots op wat ze met elkaar doen. Wat ooit een starre top down story was, wordt zo een verbindende community story from within.

Community building app op 3 iMacs

Met storytelling bouwen wij communities. Onze verhalen zijn altijd menselijk.

Waarom investeren in community building?

Community building verbindt mensen rond uw organisatie. Als mens willen we ergens bij horen. We willen deel uitmaken van een groter geheel. Delen creëert een levendige online community van betrokken volgers en deelnemers. Als uw medewerkers en klanten uw ambassadeurs zijn en uw consumenten fans worden, bereikt u meer dan welke marketingcampagne dan ook.

De essentie van community building

Mensen zijn het hart en de ziel van uw community. Communities draaien om relaties, dus communities bouwen draait om relaties bouwen. Bedenk dat u als communitybouwer een mens onder de mensen bent. Relaties zijn het gevolg van luisteren en antwoorden. Van zorgen en de tijd nemen om te begrijpen. Van inzichten delen. Van een balans vinden tussen vermaak en verdieping.

Community app op iPhone

Onze app is in beschikbaar verschillende talen, geschikt voor verschillende culturen.

Corporate community

Communities draaien om relaties,
dus communities bouwen draait om relaties bouwen.

Een zakelijke relatie is hierin niet anders dan een persoonlijke relatie. Online verschilt niet van offline. Internet is niet meer los te zien van de ‘echte wereld’. Online vriendschappen zijn nu net zo echt als ouderwetse vriendschappen, de vorm is hooguit wat anders. Corporate communities bouwen verschilt daarom niet veel van andere communities bouwen. Een goede online communitybouwer bouwt de relaties met zijn communityleden op inhoud, gevoel en dan pas techniek.

Interne corporate community

De interne corporate community is waar alles start. Met uw medewerkers als ambassadeurs verspreiden verhalen zich als kringen in het water. Interne communities faciliteren is een slimme manier de houding richting klanten te veranderen. Door weer op een menselijke manier met collega’s om te gaan, gesteund door management, staan medewerkers meer open voor een interactieve relatie met klanten. De organisatie wordt op deze manier betrokken bij de communicatie met klanten; en er wordt actief gezocht naar de beste klantwaarde. Het is dé manier om van business naar social business te gaan.

Responsive app community building

Met storytelling bouwen wij communities, intern en extern, via elk platform.

Externe corporate community

Externe corporate communities worden pas succesvol wanneer de interne corporate community staat. Een externe corporate community is vaak een sterke motivatie om te beginnen met community building. In de externe community bevinden zich de klanten en dat is waar het geld verdiend wordt. Het is belangrijk te waken voor een eenzijdige focus op de externe community, want externe communities groeien op de rijke grond van uw interne organisatie. De moderne consument prikt snel door een leeg verhaal heen. Voor duurzaam succes moeten de waarden en het verhaal van uw organisatie extern worden waargemaakt.

Verbinden van mensen

Wat kan een community bereiken?

Wat is uw doelstelling met het bouwen van een community? Medewerkers informeren? Leiderschap stimmuleren? Loyaliteit van klanten versterken? Trots onder medewerkers aanwakkeren? Kernwaarden tot leven brengen? Het vaststellen van het doel draagt enorm bij aan het succes van een community. Doel en betrokkenheid binnen de community vormen één verhaal.